Ga naar de inhoud
Maak direct een afspraak

Privacy Statement

Privacy Statement Fysio-Emmen

Fysio-Emmen hecht veel waarde aan de bescherming van jouw persoonsgegevens en handelt conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit Privacy Statement biedt duidelijke informatie over hoe wij omgaan met jouw gegevens.

1. Doel van de verwerking van persoonsgegevens

Wij verwerken jouw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  • Behandelprocessen: Voor het vastleggen van patiënt- of cliëntgegevens ten behoeve van fysiotherapeutische zorg.
  • Zorgverleners: Voor het uitwisselen van gegevens voor de behandeling van patiënten.
  • Informatievoorziening: Voor het versturen van nieuwsbrieven en het onderhouden van contacten met prospects, stakeholders, lobbycontacten en geïnteresseerden.
  • Medewerkers: Voor het uitvoeren van arbeidsovereenkomsten.

2. Soorten verwerkte persoonsgegevens

  • Patiënten/Cliënten:
    • Naam, contactgegevens, geboortedatum, geslacht, gezondheidsgegevens, verzekeringsgegevens, BSN, ID of paspoortnummer.
  • Zorgverleners:
    • Naam, contactgegevens, AGB-nummer.
  • Prospects/Stakeholders:
    • Naam, adres, contactgegevens.
  • Medewerkers:
    • Naam, adres, contactgegevens, BSN, AGB- en BIG-nummer, bankgegevens, kopie ID.

3. Grondslagen voor de verwerking

  • Behandelovereenkomst: Voor patiëntgegevens en zorgverleners.
  • Mondelinge toestemming: Voor prospects en stakeholders.
  • Arbeidsovereenkomst: Voor medewerkers.

4. Bewaartermijnen

  • Patiënten/Cliënten: Gegevens worden bewaard gedurende de behandelovereenkomst en daarna 15 jaar conform de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO).
  • Zorgverleners: Gegevens worden bewaard zolang de behandelovereenkomst van de patiënt loopt, met een bewaartermijn van 15 jaar.
  • Medewerkers: Gegevens worden bewaard zolang het dienstverband duurt en daarna maximaal 7 jaar voor de financiële administratie.

5. Verstrekking van gegevens aan derden

We kunnen gegevens verstrekken aan derden als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze diensten:

  • Digitale dossiervoering (EPD)
  • Financiële administratie
  • Nieuwsbrieven en uitnodigingen
  • Patiënttevredenheidsonderzoeken
  • Verwerking van declaraties of banktransacties

Gegevens worden nooit gedeeld met partijen zonder verwerkersovereenkomst. Ook geven wij geen gegevens door buiten de EU. We verstrekken enkel gegevens aan derden als dit wettelijk verplicht is of als je daarvoor schriftelijke toestemming hebt gegeven.

6. Beveiliging van persoonsgegevens

We hebben passende maatregelen genomen om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen onrechtmatige verwerking:

  • Alle medewerkers zijn gebonden aan geheimhouding.
  • We gebruiken een gebruikersnaam- en wachtwoordbeleid.
  • Gegevens worden gepseudonimiseerd en versleuteld waar nodig.
  • We maken back-ups en testen regelmatig de beveiliging.

7. Jouw rechten

Je hebt de volgende rechten met betrekking tot je persoonsgegevens:

  • Inzage: Je kunt je gegevens inzien.
  • Rectificatie: Je kunt je gegevens laten corrigeren.
  • Verwijdering: Je kunt verzoeken om je gegevens te laten verwijderen.
  • Bezwaar: Je kunt bezwaar maken tegen de verwerking van je gegevens.
  • Overdragen: Je kunt je gegevens overdragen aan jezelf of een andere partij.
  • Intrekken van toestemming: Als de verwerking is gebaseerd op je toestemming, kun je deze te allen tijde intrekken.

Om deze rechten uit te oefenen, kunnen we je vragen om je identiteit te verifiëren.

8. Klachten

Als je een klacht hebt over de verwerking van je persoonsgegevens, neem dan contact met ons op. Komt er geen oplossing, dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

9. Vragen?

Als je vragen hebt over ons Privacy Statement, neem dan gerust contact met ons op via de contactgegevens onderaan dit document.

 

wwwebsite door Webba